diumenge, 20 d’octubre del 2013

Capzles: crea la teva història

Les T.I.C.-T.A.C. a l'educació: Capzles: crea la teva història

Los WIKIS como herramienta para la producción de m...

JVR'S BOX. Pedagogía digital: Los WIKIS como herramienta para la producción de m...: Contenidos estables con estructura jerarquizada ramificada ¿Qué es un wiki? Un wiki es un sistema de publicación en Internet...

La importancia de la autoevaluación en una rúbrica

La importancia de la autoevaluación en una rúbrica

Colegios 3.0

Colegios 3.0

20 usos PowerPoint según taxonomía Bloom

20 usos PowerPoint según taxonomía Bloom

60 apps educativas en 60 minutos

Educación tecnológica: 60 apps educativas en 60 minutos: Este es el título de un prezi con licencia educativa creado por Clint Sthepens en el que presenta de manera muy original 60 apps educativas ...

10 tendencias educativas para el siglo XXI: Conect...

Educación tecnológica: 10 tendencias educativas para el siglo XXI: Conect...: Conecta13 es un excelente blog colectivo en el que aportan sus ideas y conocimientos 4 grandes profesionales " de la educación, el tale...

Multiclass PDI: Banco de recursos educativos

Educación tecnológica: Multiclass PDI: Banco de recursos educativos: MultiCLASS, una de las marcas punteras en el tema de las Pizarras Digitales Interactivas pone a disposición de los usuarios cientos de recu...

Lista de excelentes apps de gran utilidad para pro...

Educación tecnológica: Lista de excelentes apps de gran utilidad para pro...: El excelente blog Educational Technology and Mobile Learning ha publicado esta interesante colección de apps para educadores clasificadas en...

Propuestas apps de la mano de MOMs with apps

Propuestas apps de la mano de MOMs with apps

60 Apps en 60 minutos para educación Prezy

60 Apps en 60 minutos para educación Prezy

Caso de éxito: Colegio Montserrat

Caso de éxito: Colegio Montserrat

Recursos y flujo de trabajo con iPad

Recursos y flujo de trabajo con iPad

5 apps para aprender anatomía humana

5 apps para aprender anatomía humana

dimarts, 15 d’octubre del 2013

Obertura de l'educació, un pla per millorar l'escolarització digital

La Comissió Europea ha llençat Obertura de l'educació, un pla d'acció per resoldre els problemes que dificulten que els centres d'ensenyament i les universitats ofereixin una educació d'alta qualitat i les aptituds digitals que el 90% dels llocs de treball requerirà d'aquí a 2020. Per ajudar al llançament de la iniciativa, la Comissió posa en marxa una nova web, Open Education Europa, que permetrà als estudiants, als professionals i als centres d'ensenyament compartir lliurement recursos educatius oberts.

La iniciativa se centra en tres àrees principals:
1. Crear oportunitats d'innovació per a les organitzacions, els professors i els alumnes.
2. Augmentar l'ús dels recursos educatius oberts (REVA), garantint així que els materials produïts amb finançament públic siguin accessibles a tots.
3. Millorar la infraestructura en matèria de TIC i de connectivitat en els centres d'ensenyament.

Les iniciatives vinculades a Obertura de l'educació estaran finançades amb càrrec a Erasmus+, el nou programa d'educació, formació, joventut i esport de la UE, i Horitzó 2020, el nou programa d'investigació i innovació, així com als Fons Estructurals de la UE. Per exemple, Erasmus+ oferirà finançament als proveïdors d'ensenyament per garantir que els models empresarials s'adapten al canvi tecnològic i per ajudar al desenvolupament dels professors mitjançant cursos en línia oberts. Tots els materials educatius que comptin amb el suport del programa Erasmus+ estaran lliurement a la disposició del públic amb llicències obertes.

diumenge, 13 d’octubre del 2013

Ocho prácticas de aprendizaje imprescindibles...

Edumorfosis: Ocho prácticas de aprendizaje imprescindibles...: Aunque nos encontramos en la segunda década del siglo 21, el Sistema Educativo sigue operando bajo un remachado andamiaje adminis trativo,...

divendres, 11 d’octubre del 2013

Introducció al disseny, tecnologia i enginyeria amb robots LEGO Mindstorms EV3

L’objectiu d'aquesta acció formativa és proporcionar metodologies de treball que ajudin el docent a apropar l'alumnat d'ESO als processos de disseny, tecnologia i enginyeria a través de la robòtica, una àrea en la qual conflueixen diverses àrees de coneixement, com ara matemàtiques, física, enginyeria, electrònica, mecànica i informàtica, i aprendre a fer anar la robòtica educativa com a recurs didàctic en d’altres matèries curriculars per millorar el procés d’ensenyament – aprenentatge, fomentar el treball col•laboratiu i millorar la cohesió de la classe.

La formació, que s’adreça a professorat d’ESO, coordinadors/es TIC-TAC i monitors d’activitats extraescolars, presenta, entre d’altres objectius:

- Aprendre a aplicar la robòtica educativa com a recurs didàctic per millorar la cohesió de la classe.
- Conèixer metodologies de treball amb robots educatius que permetin l’alumnat d’assolir competències bàsiques:
- Aplicar la robòtica educativa com a recurs per aplicar metodologies de treball col•laboratiu.
- Guanyar confiança per traslladar les experiències de la formació a l’aula o taller d’extraescolars.

Les sessions tindran lloc els dies 30 d’octubre, 6, 13 i 20 de novembre i 4 de desembre.

[Programa - Inscripció]

Narracions digitals augmentades - Robòtica Educativa

La FECC ofereix novament el curs de robòtica educativa Narracions digitals augmentades, que té com a objectiu aprendre a treballar amb la plataforma de robòtica educativa LEGO WeDo com a recurs didàctic per a la creació de narracions digitals tot fent ús del programari propi de LEGO i del programari Scratch.

El treball desenvolupat en el curs es pot aplicar a diverses àrees del currículum: TIC, llengües (català, castellà, anglès), medi natural social i cultural, matemàtiques, plàstica i música.

La formació, que s'adreça a professorat de cicle mitjà i cicle superior de primària i coordinadors/es TIC-TAC, té, entre d'altres, objectius:

- Aprendre a programar amb el programari LEGO WeDo i el programari Scratch.
- Comprendre la filosofia de treball de la plataforma de robòtica educativa LEGO WeDo.
- Analitzar algunes propostes de treball per facilitar la introducció de la proposta de robòtica educativa Scratch-WeDo al model curricular de l'etapa.

Les sessions tindran lloc els dies 7, 14, 21 i 28 de novembre a càrrec de la formadora Rocío Lara.

[Programa - Inscripció]